Distribuie

Machosexualul, un produs al crizei

Machosexualul apare, ca definiție, prima oara în primăvara anului 2009.

Mai exact lanţul britanic de magazine John Lewis identificase o posibilă soluţie a crizei. Rrenunţarea la modelul risipitorului metrosexual şi repunerea în drepturi a masculului luptător, puternic şi protector. Jeremy Baker a fost însărcinat să definească noul model de bărbat, machosexualul.

Urmaş cuminte şi previzibil al latinescului masculus, macho e un cuvânt spaniol lansat pe orbita internaţională de engleza americană. Ll-a împrumutat de la vecinii din sud pentru a denumi un bărbat zdravăn, vânjos. Trei decenii mai târziu apărea şi adjectivul, cu sens peiorativ. Pasul următor a fost redenumirea substantivului în funcţie de adjectiv. Cum să nu facă din el, mai întâi feministele şi, mai apoi, homosexualii, un cal de bătaie…?

Pe la noi, dacă e să ne luăm după ziare, un macho nu e chiar de lepădat. Pentru relaţiile trecătoare, femeile sunt atrase de bărbaţii macho. Tipul de erou romantic, dominant şi îndrăzneţ Dar pentru relaţiile mai durabile, de prietenie, pretenţiile cresc.

Machosexualul, un produs al crizei

Ce sens are să ai un prieten macho. Unul care să nu poată întreţine o discuţie măcar decentă, dacă nu filosofică? A venit criza peste noi şi ne-a băgat minţile-n cap. Coborându-ne cu picioarele pe pământ. Lucru mai greu de priceput. Dacă ne-au venit minţile înapoi ar trebui să avem capul mai greu. Or noi revenim pe picioare, de parcă minţile acolo s-ar fi dus. Criza economică a provocat schimbarea rapidă a modelului de bărbat ideal.

Machosexualul este forţat să-şi pună amprenta asupra lumii. Nu să dispară în colapsul economic. Machosexualul vrea să fie pionierul schimbării, să-i scoată pe ceilalţi din actuala harababură. Prăbuşirea creditelor l-a lăsat pe metrosexual pierdut şi pierit. Pentru machosexual, condiţiile brutale prin care trecem sunt o şansă de a ajunge la conducere şi a se afirma”.

A fost găsit supermodelul care avea să lanseze noua colecţie. Și a fost identificat, ca specimen de machosexual din viaţa reală, Bear Grylls, eroul serialului “Tehnici de supravieţuire”.

Machosexualul, vânătorul-culegător în variantă contemporană. Viril, încrezător şi dătător de încredere. Nu este însă la fel iubit ca fostul rege pe care l-a detronat. Să fie un semn că nu vrem să-l urmăm pentru a ieşi din criză. Că tânjim după consumismul fără limite şi fără frontiere din primii ani ai mileniului. Ori că nu ne mai lăsăm duşi de nas de experţii în marketing?

Nu sunt comentarii inca

Lasa raspuns